Ziarno konopne łuskane 250g

21,60 zł

-10%

Poprzednia cena: 24,00 zł brutto

Łuskane ziarno konopne 250g

Ziarno jest...

047

Nowy

Łuskane ziarno konopne 250g

Ziarno jest produkowane z legalnych odmian konopi które są bogate w wysoko odżywcze białka (edestyny) które zawierają wszystkie aminokwasy w praktycznie najlepszych proporcjach dla ludzkiej diety. To czyni nasiona konopne idealnym stymulatorem syntezy białek człowieka , dotyczy to zwłaszcza immunoglobulin które są ważne dla odporności ciała człowieka. Olej konopny(30% zawartości nasion) składa się z przynajmniej 75% niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych takich jak kwas linolowy i kwas linolenowy w dobrze zrównoważonych proporcjach dla ludzkiego metabolizmu, a w dodatku do 2% gamma-linolenowego kwasu, który podnosi metabolizm ludzkich lipidów i hormonów.

Prócz tego ziarno konopne dostarcza przeciwutleniaczy takich jak witamina E ,by zapobiegać nowotworom i lecytynie, a także wszystkim głównym szkodliwym minerałom. Może być dodany do różnorodnych dań, bez znaczenia czy gotowane, pieczone . Ziarno konopne jest wysoko odżywcze i stanowi bardzo smaczne wzbogacenie zdrowej ludzkiej diety.

Oto 6 korzyści zdrowotnych związanych z nasionami i olejem z konopi

1. Nasiona konopi są niezwykle pożywne

Nasiona konopi są bardzo pożywne. Mają łagodny, orzechowy smak i często określa się je mianem serc konopnych.Nasiona konopi zawierają ponad 30% tłuszczu. Są wyjątkowo bogate w dwa niezbędne kwasy tłuszczowe, kwas linolowy (omega-6) i kwas alfa-linolenowy (omega-3). Zawierają również kwas gamma-linolenowy, który wiąże się z kilkoma korzyściami zdrowotnymi.Nasiona konopi są doskonałym źródłem białka, ponieważ ponad 25% ich całkowitej ilości kalorii pochodzi z białka wysokiej jakości.To znacznie więcej niż posiadają na przykład, nasiona chia i nasiona lnu, które zapewniają około 16-18%. Nasiona konopi są również doskonałym źródłem witaminy E i minerałów, takich jak fosfor, potas, sód, magnez, siarka, wapń, żelazo i cynk.Nasiona konopi można spożywać na surowo, gotowane lub palone. Olej z nasion konopi jest również bardzo zdrowy i był stosowany jako żywność / lek w Chinach przez co najmniej 3000 lat

2. Nasiona konopi mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca

 Choroba serca jest największym zabójcą na świecie. Co ciekawe, jedzenie nasion konopi może zmniejszyć ryzyko chorób serca za pomocą kilku mechanizmów. Zawierają duże ilości aminokwasu argininy, który jest wykorzystywany do produkcji tlenku azotu w organizmie. Tlenek azotu jest cząsteczką gazu, która powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych i relaksację, co prowadzi do obniżenia ciśnienia krwi i zmniejszenia ryzyka chorób serca. W jednym z badań w którym uczestniczyło ponad 13 000 osób zwiększone spożycie argininy wiązało się ze zmniejszonym poziomem białka C-reaktywnego (CRP). CRP jest markerem stanu zapalnego związanego z chorobą serca. Kwas gamma-linolenowy występujący w nasionach konopi został również powiązany ze zmniejszonym stanem zapalnym, co może zmniejszyć ryzyko chorób takich jak choroby serca. Ponadto badania na zwierzętach wykazały, że nasiona konopi lub olej z nasion konopi mogą obniżać ciśnienie krwi, zmniejszać ryzyko tworzenia się skrzepów krwi i pomagać sercu w odzyskaniu sił po zawale serca. 

 3. Nasiona konopi i olej mogą korzystnie wpływać na zaburzenia skóry

 Kwasy tłuszczowe mogą wpływać na odpowiedzi immunologiczne w organizmie. Może to mieć coś wspólnego z równowagą kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3. Nasiona konopi są dobrym źródłem wielonienasyconych i niezbędnych kwasów tłuszczowych. Mają około 3: 1 stosunek omega-6 do omega-3, który jest uważany w optymalnym zakresie. Badania wykazały, że podawanie olejów z nasion konopi ludziom cierpiącym na egzemę może poprawić poziom niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych we krwi. Może również zmniejszyć suchość skóry, poprawić swędzenie i zmniejszyć potrzebę stosowania leków na skórę. 

4. Nasiona konopi są doskonałym źródłem białka roślinnego 

Około 25% kalorii w nasionach konopi pochodzi z białka, które jest stosunkowo wysokie. W rzeczywistości, w odniesieniu do masy, nasiona konopi zapewniają ilość białka podobną do wołowiny i jagnięciny. 30 gramów nasion konopi lub 2-3 łyżki dostarcza około 11 gramów białka. Są uważane za kompletne źródło białka, co oznacza, że ​​zapewniają wszystkie niezbędne aminokwasy. Niezbędne aminokwasy nie są produkowane w organizmie i należy je pobrać z diety. Kompletne źródła białka są bardzo rzadkie w królestwie roślin, ponieważ rośliny często nie zawierają aminokwasu lizyny. Quinoa- komosa ryżowa to kolejny przykład pełnego, opartego na roślinach źródła białka. Nasiona konopi zawierają znaczne ilości aminokwasów metioniny i cysteiny, a także bardzo wysokie poziomy argininy i kwasu glutaminowego. Przyswajalność białka konopnego jest również bardzo dobra - lepsza niż białka z wielu ziaren, orzechów i roślin strączkowych.

 

5. Nasiona konopi mogą zmniejszać objawy PMS i menopauzy 

Do 80% kobiet w wieku rozrodczym może cierpieć z powodu fizycznych lub emocjonalnych objawów wywołanych zespołem napięcia przedmiesiączkowego (PMS). Objawy te są najprawdopodobniej spowodowane wrażliwością na hormon prolaktyny. Kwas gamma-linolenowy (GLA), występujący w nasionach konopi, wytwarza prostaglandynę E1, która zmniejsza działanie prolaktyny. W badaniu z udziałem kobiet z PMS przyjmowanie jednego grama niezbędnych kwasów tłuszczowych (w tym 210 mg GLA) na dobę spowodowało znaczne zmniejszenie objawów. Inne badania wykazały, że olej z pierwiosnka, który jest bogaty w GLA, może być bardzo skuteczny w zmniejszaniu objawów u kobiet, które nie przeszły innych terapii PMS. Zmniejszyło to ból i tkliwość piersi, depresję, drażliwość i zatrzymanie płynów związane z PMS. Ponieważ nasiona konopi mają wysoką zawartość GLA, kilka badań wykazało, że nasiona konopi mogą również pomóc w zmniejszeniu objawów menopauzy. Zasugerowano, że GLA w nasionach konopi może pomóc w regulacji zaburzeń równowagi hormonalnej i stanów zapalnych związanych z menopauzą.  

6. Trawienie całych nasion konopi może pomóc w trawieniu 

Włókno jest istotną częścią diety i wiąże się z lepszym trawieniem. Całe nasiona konopi są dobrym źródłem zarówno rozpuszczalnego (20%), jak i nierozpuszczalnego (80%) włókna. Rozpuszczalne błonnik tworzy w jelitach substancję żelopodobną. Jest cennym źródłem składników odżywczych dla pożytecznych bakterii trawiennych, a także może zmniejszyć skoki cukru we krwi i regulować poziom cholesterolu. Nierozpuszczalny błonnik zwiększa objętość masy fekalnej i może pomóc w przejściu pokarmu i odpadów przez jelita. Spożywanie nierozpuszczalnego błonnika wiąże się również ze zmniejszonym ryzykiem cukrzycy. Jednakże, pozbawione łupin lub łuskane nasiona konopi (znane również jako konopie łuskane lub siemię łuskane) zawierają bardzo mało błonnika, ponieważ skorupa bogata w włókna została usunięta.

Be the first to write your review !

Napisz opinię